پالت پلاستیکی چیست؟
نوشته شده توسط : ادمین


پالت پلاستیکی از انواع پر استفاده‌ی پالت‌ها می‌باشد. با خرید پالت‌ بر اساس جنس بدنه و طراحی ساختاری، می توانید از آن ها در کاربردهای مختلفی استفاده کنید. در جابه‌جایی اجسام و انبارداری بسته به نوع کالا از انواع مختلف پالت استفاده می‌شود. البته موارد استفاده از پالت‌ ها تنها به موارد گفته شده محدود نمی‌شود.

از پالت‌ پلاستیکی در دنیای صنعت و کارخانجات استفاده می‌شود و کاربرد بسیار زیادی دارد. امروزه شاهد استفاده از انواع پالت‌های پلاستیکی در صنعت انبارداری، دارویی، غذا و … هستیم که در آن‌ها از پالت انبارداری، پالت بهداشتی، پالت دارویی، پالت 120 در 100 و … استفاده می‌شود. از سبد پلاستیکی برای کارهای مربوط به میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد که قطعا بارها و بارها شاهد آن بوده‌اید. علاوه بر این یکی دیگر از استفاده پالت‌ها، در سرخانه‌هاست که از پالت مخصوص سردخانه استفاده می‌کنند. در کارهای مربوط به انبارداری نیز برای مواقعی که برخی کالاها حساس یا شکستنی هستند، از باکس پالت برای جابه‌جایی آن‌ها استفاده می‌شود.

شناخت و معرفی پالت پلاستیکی

با خرید پالت پلاستیکی، یکی از انواع محبوب و کاربردی در بین همه‌ِ انواع دیگر را تهیه خواهید کرد که از آن‌ها برای انتقال دادن کالاها و یا انبار کردن محصولات استفاده می‌شود. همچنین با کمک نوع پلاستیکی پالت می‌توان محصولات موجود در انبار را از آسیب‌های رطوبت محیط در امان نگه داشت. ابتکار و ساخت این نوع پالت به دوران جنگ جهانی دوم باز می‌گردد که ارتش آمریکا برای جابه‌جایی و حمل و نقل مهمات از این پالت‌های پلاستیکی استفاده می‌کرد تا نیاز به نیروی کمتری برای جابه‌جایی آن‌ها داشته باشد. اما امروزه از پالت پلاستیکی در بخش‌های زیادی چه در صنعت و چه در دیگر کاربری‌ها استفاده می‌کنند.

برای خرید پالت پلاستیکی به یاد داشته باشید که به دلیل کاربرد متنوع در صنایع مختلف، در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود تا بتواند نیاز هر صنعتی را به خوبی برطرف کند. ویژ‌گی های خاص انواع پالت‌ها باعث شده است تا کاربرد زیادی نیز داشته باشند.

برای خرید پالت پلاستیکی باید به ویژگی‌های آن آگاه باشید تا بتوانید مناسب‌ترین پالت را برای کار خود خریداری کنید. در گذشته از پالت‌های چوبی و فلزی برای کارهای مختلفی استفاده می‌شد اما با روی کار آمدن پالت‌های پلاستیکی، استفاده از آن‌ها مورد استقبال قرار گرفت و در حال حاضر، جایگزین پالت چوبی و فلزی شده‌اند. 

استاندارد پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی در سطح جهانی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این استفاده به جابه جایی های سنگین حتی بین قاره ای می انجامد به همین دلیل این پالت ها دارای یک سری استانداردهای جهانی هستند. برای مثال بر اساس ایزو 6780 که در کشورهای آسیایی به آن توجه میشود اندازه پالت ها تعیین میگردد. اندازه آن بر اساس این استاندارد 100*120 است. این اندازه بر اساس اصولی بیان شده است که در آن وقتی وسایل چیده شد، دچار مشکل نگردند. آنچه به آن اشاره شد استاندارد در کشورهای آسیایی است و در کشورهای اروپایی استانداردها فرق میکند. تمام این استاندارد سازی ها به این دلیل است که افراد در صورت استفاده از آنها از مزیت های بیشتری بهره مند شوند. مثل اینکه زمان تخلیه بار آنها کمتر شود، پالت ها به عنوان ضایعات کمتر دور ریخته شوند، صدماتی که به بارها احتمال دارد وارد شد، کمتر گردد و بسیاری موارد دیگر. پس رعایت این استانداردها بسیار مهم است و در کیفیت پالت نهایی تولید شده تاثیر می‌گذارد.

فروش پالت پلاستیکی

در بخش قبل حرف از مقرون به صرفه بودن پالت پلاستیکی شد. یکی دیگر از مزیت هایی که وجود دارد این است که میتوانید بعد از اینکه کار شما با پالت های پلاستیکی تمام شد آنها را بفروشید. در گذشته زمانی که پالت چوبی برای کار خود خریداری میکردند، معمولا آن را دور می انداختند. اما در مورد پالت های پلاستیکی بحث فرق میکند. میتوانید بعد از اتمام کار خود اگر آن را دیگر نیاز ندارید، بفروشید. افراد بسیار زیادی هستند که برای کار خود در صورتی که نیاز به پالت داشته باشند ترجیح میدهند پالت دست دوم خریداری کنند. به همین دلیل خرید و فروش پالت پلاستیکی کاری مرسوم است.

قیمت پالت پلاستیکی

یکی از بیشترین نگرانی های تولیدی های بزرگ و مهمتری دغدغه آن ها در خصوص خرید پالت پلاستیکی، پرداخت هزینه بالا می باشد، و امروزه با توجه به افزایش قیمت ها پالت دیگر یه جنس مصرفی نیست و در سیستم های حسابداری کارخانه ها یک محصول سرمایه ای می باشد.

یکی از دلایل سرگردانی خریداران پالت در انتخاب، قیمت های آن ها می باشد، بعنوان مثال یک پالت پلاستیکی در یک ابعاد و یک وزن میتواند ۴ مدل قیمت باشد که دلیل این امر بر میگردد به علم پلاستیک و نوع مواد اولیه، پس بهتر است این خریدار پالت ابتدا با یک کارخانه تولیدی تماس بگیرد و اطلاعات خود را کامل کند بجای اینکه با سرچ و جستجوی پالت با اولین شماره تماس بگیرد و ارزانترین مدل را خرید کند که باعث ضرر خریدار می شود و باعث رفتن به عقب و‌عدم‌ خرید وی از این محصول شود.

منبع: https://sahandplastic.ir/





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: